Blog
Dlaczego telefon nie łączy się z Wi-Fi?
03 Cze 2017
Wina może leżeć zarówno po stronie telefonu, jak i routera, albo zależeć będzie od zwykłych konfiguracji. Upewnij się, że wszystkie podane czynności zostały wykonane:
1. Sprawdź czy router jest włączony, a Ty znajdujesz się w jego zasięgu.
2. Upewnij się czy funkcja Wi-Fi w telefonie jest włączona, a Ty widzisz się na liście dostępnych sieci.
3. Wejdź w opcje Ustawienia >Połączenia> Wi-Fi i upewnij się, że opcja Wi-Fi jest włączona.
4. Wpisz poprawnie hasło. Znajdziesz je na tyle lub spodzie routera, najczęściej pod SECURITY lub PASSWORD
5. Jeszcze raz upewnij się, że w górnym pasku jest włączona (niebieski kolor) ikona Wi-Fi
6. "Szare" Wi-Fi w iPhone często spowodowane jest brakiem aktualizacji. Polecamy pobrać najnowsze oprogramowanie.
Wciąż nie działa? Co jeszcze możesz zrobić:
• Sprawdź wszystkie kable i połączenia
• Uruchom ponownie urządzenie
• Odłącz zasilanie od routera, a następnie podłącz je z powrotem
• Spróbuj połączyć telefon z inną siecią Wi-Fi
• Wyzeruj ustawienia sieciowe w telefonie, używając opcji Ustawienia > Ogólne > Wyzeruj > Ustawienia sieciowe. Wcześniej używane sieci oraz hasła do Wi-Fi zostaną wyzerowane
• Spróbuj połączenia z Wi-Fi na innym routerze, może to właśnie on jest uszkodzony, a czasem niekompatybilny z Twoją marką telefonu
• Przywróć ustawienia fabryczne w telefonie, pamiętaj by wcześniej zabezpieczyć i skopiować dane, jak kontakty czy galerię, bo zostaną bezpowrotnie utracone
• Skontaktuj się z dostawcą internetu, czy aktualnie nie ma utrudnień z przesyłem danych
Jeśli wciąż problem nie ustępuje, pojawiają się komunikaty np: "Wystąpił problem z połączeniem", "Brak połączenia sieciowego", "Wzbroniony dostęp do sieci", zacina się lub Wi-Fi samoistnie przełącza się na sieć komórkową a także siła sygnału jest niska najlepiej jest oddać telefon do serwisu.
Miewacie czasem problemy z łącznością Wi-Fi? Jeśli tak, dajcie nam znać co było przyczyną i jak sobie poradziliście :)